Metodyka realizacji korekcji oraz działań korygujących
Narzędzia filozofii Kaizen
Cel kursu:
Po pomyślnym ukończeniu tego kursu e-learningowego:

1. Dokładnie zapoznasz się z 7 narzędziami Kaizen:
  1. Wykres spaghetti
  2. Wykres przed / po
  3. Arkusz obserwacji czasu
  4. Standardowy arkusz kombinacji pracy
  5. Arkusz docelowy
  6. Gazeta Kaizen
  7. Plan wdrożenia Kaizen

2. Zdobędziesz wiedzę na temat 7 rodzajów odpadów:

  1. Zbędny transport
  2. Zapasy
  3. Zbędny ruch
  4. Oczekiwanie
  5. Nadprodukcja
  6. Nadmierne przetwarzanie
  7. Wady

3. Będziesz potrafił/a odnosić się i stosować narzędzia i techniki Kaizen w pracy projektowej

Analiza przyczyn źródłowych - metoda Fishbone (diagram Ishikawy) w zarządzaniu jakością
Podstawowe narzędzia w zarządzaniu jakością

Czy słyszałaś/eś wcześniej o 7 podstawowych narzędziach jakości, ale nigdy tak naprawdę nie stosowałaś/eś ich w praktyce? Ten kurs e-learningowy wykorzystuje studium przypadku, aby opisać wszystkie 7 narzędzi jakości i zademonstrować ich praktyczne zastosowanie. Dowiesz się, w jaki sposób poszczególne narzędzia są ze sobą połączone i jak oddziałują na siebie od analizy przyczyn źródłowych do rozwiązywania problemów.

I najlepsze w tym wszystkim:

Sesja e-learningowa obejmuje arkusze do pobrania zawierające instrukcje i przykłady, które umożliwiają zastosowanie 7 podstawowych narzędzi jakości we własnym projekcie przy minimalnym wysiłku.

Kto powinien uczestniczyć?

Kurs jest zaprojektowany specjalnie dla personelu zajmującego się zapewnianiem jakości oraz zarządzaniem jakością.

Metodologia

Szablony arkuszy do pobrania zawierające instrukcje i modele do pracy z arkuszami kontrolnymi, histogramami, wykresami Pareto oraz wykresami punktowymi.

Podstawowe informacje o kursie:

Czas trwania: 45 minut

  1. Tematy do omówienia w tym kursie obejmują:
  2. Wprowadzenie do metod i narzędzi oraz relacji między nimi na podstawie studium przypadku.
  3. Prezentacja następujących narzędzi:
    1. Histogram
    2. Wykres Pareto
    3. Wykres punktowy
    4. Wykres kontrolny
    5. Ishikawa (rozszerzenie tematu w innym kursie z oferty)
    6. 5 WHY (rozszerzenie tematu w innym kursie z oferty)
    7. Lista kontrolna

Zobacz fragment szkolenia

Analiza przyczyn źródłowych - Metoda "5 WHY" w zarządzaniu jakością