Cele szkolenia:
Po ukończeniu szkolenia będziesz potrafił/a:
- rozróżniać i definiować korekcje oraz działania korygujące;
- udokumentować korekcje i działania korygujące;
- dokonać analizy przyczyn niezgodności;
- opisać podstawowy proces realizacji korekcji oraz działań korygujących
Kto powinien uczestniczyć?
Kurs ten dedykowany jest w szczególności Pełnomocnikom/Menadżerom ds. jakości, pracownikom działów jakości, ale także innym osobom biorącym udział w działaniach podejmowanych w odniesieniu do niezgodności.
Kaizen odnosi się do filozofii lub praktyki ciągłego doskonalenia przy użyciu narzędzi i technik Kaizen w celu zmniejszenia lub wyeliminowania odpadów z procesów pracy. Podczas tego kursu poznasz 7 narzędzi Kaizen, które można zastosować do usunięcia lub ograniczenia 7 rodzajów odpadów z procesów roboczych.
1. Dokładnie zapoznasz się z 7 narzędziami Kaizen:
- Wykres spaghetti
- Wykres przed / po
- Arkusz obserwacji czasu
- Standardowy arkusz kombinacji pracy
- Arkusz docelowy
- Gazeta Kaizen
- Plan wdrożenia Kaizen
2. Zdobędziesz wiedzę na temat 7 rodzajów odpadów:
- Zbędny transport
- Zapasy
- Zbędny ruch
- Oczekiwanie
- Nadprodukcja
- Nadmierne przetwarzanie
- Wady
3. Będziesz potrafił/a odnosić się i stosować narzędzia i techniki Kaizen w pracy projektowej
Metodologia:
Kurs wykorzystuje różnorodne narzędzia szkoleniowe, takie jak ocena osadzona w treści, symulacje i inne interaktywne ćwiczenia, dzięki którym transfer wiedzy jest skuteczniejszy, a sama nauka ciekawsza. Kurs jest łatwo dostępny za pośrednictwem wybranego urządzenia. Możliwe jest zalogowanie się i nauka w dowolnym miejscu i czasie.
Łączny czas trwania kursu to około 45 minut, po których będziesz musiał/a zdać test, aby otrzymać zaświadczenie z unikalnym identyfikatorem.
Co to jest metoda Ishikawy i jak można zastosować ją do ustrukturyzowanego rozwiązywania problemów w zespole? Zapoznaj się z tą prostą w użyciu metodą, naucz się ilustracyjnie przedstawiać złożone relacje przyczynowo-skutkowe oraz zidentyfikuj ne tej podstawie przyczynę problemu. Kurs pozwala nauczyć się korzystać z tej metody samodzielnie lub w zespole współpracowników, gdziekolwiek i kiedykolwiek jest to potrzebne.
Kto powinien uczestniczyć?
Ten kurs jest specjalnie zaprojektowany dla:
- Każdego zainteresowanego ustrukturyzowaną metodą identyfikacji przyczyn źródłowych.
- Specjalistów i kadrę zarządzająca w zakresie zarządzania jakością.
Cel kursu:
Niniejszy kurs pozwala w ciągu zaledwie 20 minut, w dowolnym miejscu i czasie na zapoznanie się z często stosowaną metodą zarządzania jakością, która pomoże znaleźć rzeczywistą przyczynę problemu.
Metodologia:
Kurs wykorzystuje różnorodne narzędzia szkoleniowe, takie jak ocena osadzona w treści, symulacje i inne interaktywne ćwiczenia, dzięki którym transfer wiedzy jest skuteczniejszy, a sama nauka ciekawsza. Kurs jest łatwo dostępny za pośrednictwem wybranego urządzenia. Możliwe jest zalogowanie się i nauka w dowolnym miejscu i czasie.
Czy słyszałaś/eś wcześniej o 7 podstawowych narzędziach jakości, ale nigdy tak naprawdę nie stosowałaś/eś ich w praktyce? Ten kurs e-learningowy wykorzystuje studium przypadku, aby opisać wszystkie 7 narzędzi jakości i zademonstrować ich praktyczne zastosowanie. Dowiesz się, w jaki sposób poszczególne narzędzia są ze sobą połączone i jak oddziałują na siebie od analizy przyczyn źródłowych do rozwiązywania problemów.
I najlepsze w tym wszystkim:
Sesja e-learningowa obejmuje arkusze do pobrania zawierające instrukcje i przykłady, które umożliwiają zastosowanie 7 podstawowych narzędzi jakości we własnym projekcie przy minimalnym wysiłku.
Kto powinien uczestniczyć?
Kurs jest zaprojektowany specjalnie dla personelu zajmującego się zapewnianiem jakości oraz zarządzaniem jakością.
Metodologia
Szablony arkuszy do pobrania zawierające instrukcje i modele do pracy z arkuszami kontrolnymi, histogramami, wykresami Pareto oraz wykresami punktowymi.
Podstawowe informacje o kursie:
Czas trwania: 45 minut
- Tematy do omówienia w tym kursie obejmują:
- Wprowadzenie do metod i narzędzi oraz relacji między nimi na podstawie studium przypadku.
- Prezentacja następujących narzędzi:
- Histogram
- Wykres Pareto
- Wykres punktowy
- Wykres kontrolny
- Ishikawa (rozszerzenie tematu w innym kursie z oferty)
- 5 WHY (rozszerzenie tematu w innym kursie z oferty)
- Lista kontrolna
Zanim będziemy mogli rozwiązać problem, musimy najpierw określić jego rzeczywistą przyczynę. Często skupiamy się na najbardziej oczywistej, a następnie zastanawiamy się, dlaczego problem nadal występuje. Metoda „5 WHY” przeciwdziała temu zjawisku, prowadząc nas do sedna problemu. Poznaj zorientowaną na wyniki technikę „5 WHY” oraz szybko i niezawodnie zidentyfikuj pierwotną przyczynę problemu. Kurs pozwala nauczyć się techniki zadawania pytań w dowolnym miejscu i czasie. Po zapoznaniu się z materiałami dostępnymi w kursie sprawdź swoją wiedzę, rozwiązując test końcowy.
Kto powinien uczestniczyć?
- Wszystkich zainteresowanych dotarciem do sedna problemu.
- Specjalistów i kadry zarządzającej w zakresie zarządzania jakością.
Metodologia
Kiedykolwiek i gdziekolwiek jesteś, nasz kurs e-learningowy „5 WHY” uczy, jak korzystać z tej często używanej metody zarządzania jakością samodzielnie lub z innymi członkami zespołu. Na przykładzie studium przypadku nauczysz się, jak zastosować ją w praktyce.
Podstawowe informacje o kursie:
Czas trwania: 20 minut
Liczba modułów: 4